Söndag den 5 februari 18:24
Inloggade: 7
Övriga besökare: 109
Namnsdag: Agata och Agda

Annonser: 

Tråden innehåller 7 svar
Sajten - CaféMaze > Information
Svara Tisdag 13 April 16:56 2010
Ej inloggad Patrik
Nu har jag öppnat funktionen Global Dialog

Idag har jag släppt funktionen Global Dialog på alla sajter som ingår i vårt nätverk vilka för närvarande är:

Global Dialog är en funktion som gör att trådar och inlägg distribueras mellan alla sajter. Man kan alltså föra en dialog med medlemmarna på de andra sidorna direkt här på CaféMaze.

Vill man därför ställa en fråga kring begravning är det bara att posta inlägget under ämnet "Begravning" här på CaféMaze och då ploppar frågan upp i realtid på alla sajter i vårt nätverk som berör ämnet begravning (t.ex. Den sista vilan). Svarar någon på en annan sajt ploppar även svaret upp direkt på CaféMaze.

Snart kommer dessutom flera sajter att anslutas till oss och när vi kört systemet ett tag kommer vi öppna upp Global Dialog för de riktigt stora sajterna för att få fart i lådan rejält.

Svara Tisdag 13 April 19:38 2010 Inloggad HellviHumle

Lite OT men ändå. Registreringsformuläret på Trädgårdsdags är en kopia på det i Den sista vilan. Ser lite lustigt ut. Du kanske ska ändra det?

1
Svara Tisdag 13 April 20:48 2010 Ej inloggad Roisin Dubh

Kul! :-)

Nu är ju inte omröstningsfunktionen igång än men hur blir det sedan ifall man ska kommunicera med andra ställen som inte har funktionen, kommer det att funka också?

2
Svara Tisdag 13 April 20:58 2010 Ej inloggad Roisin Dubh

Jag gjorde ett försök att svara på den här tråden via Trädgårdsdags eftersom den låg där också nu. Men mitt inlägg syns bara där, inte här.

När jag postat fick jag också ett felmeddelande på Trädgårdsdags:

"TypeError: data is null"

Men inlägget fanns som sagt där när jag gick in i tråden igen. Men inte här på CM.
3
Svara Tisdag 13 April 22:33 2010 Ej inloggad Patrik
Roisin Dubh skrev 2010-04-13 20:48 följande:
Kul!

Nu är ju inte omröstningsfunktionen igång än men hur blir det sedan ifall man ska kommunicera med andra ställen som inte har funktionen, kommer det att funka också?

Omröstningar, quiz och övriga forumfunktioner fungerar endast om forumet har stöd för det. Dvs en omröstning om man vill ha barn på begravning här skulle även gå att rösta på genom sajten densistavilan.se eftersom den också stödjer omröstningar.

Roisin Dubh skrev 2010-04-13 20:58 följande:
Jag gjorde ett försök att svara på den här tråden via Trädgårdsdags eftersom den låg där också nu. Men mitt inlägg syns bara där, inte här.

När jag postat fick jag också ett felmeddelande på Trädgårdsdags:

"TypeError: data is null"

Men inlägget fanns som sagt där när jag gick in i tråden igen. Men inte här på CM.

Nu tror jag att det är fixat, det var en bugg...

4
Svara Onsdag 14 April 14:38 2010 Ej inloggad Patrik
HellviHumle skrev 2010-04-13 19:38 följande:
Lite OT men ändå. Registreringsformuläret på Trädgårdsdags är en kopia på det i Den sista vilan. Ser lite lustigt ut. Du kanske ska ändra det?

Oj, det var en miss...

Har rättat till det nu, tack för uppmärksammandet!

5
Svara Onsdag 14 April 21:43 2010 Inloggad HellviHumle
Patrik skrev 2010-04-14 14:38 följande:
Oj, det var en miss...

Har rättat till det nu, tack för uppmärksammandet!

Bra!
Varför får jag inte ha samma inloggningsnamn både här och där? Det står att det är upptaget. Eller behöver jag inte regga mig där också?
*trög*

6
Svara Onsdag 14 April 21:50 2010 Inloggad HellviHumle

Det är nog bara jag som är trög. Det gick ju att logga in med samma uppgifter som här.
Under kryssrutan "Kom ihåg mig...." så står det om cookies på engelska. Antar att det slka vara på svenska.
Det gäller även texten när man för pilen över sista inlägget i inläggslistan.

7

Dela denna sida på Facebook   Dela denna sida på del.icio.us   Dela denna sida på Digg   Dela denna sida på MySpace   Dela denna sida på Pusha   Dela denna sida på StumbleUpon

Ditt svar:

Annons